woensdag 22 juni 2016

Waszak

Ik maakte deze week nog eens een waszak. Ik heb er al een gemaakt om thuis mn was in te bewaren tot er gewassen wordt en maakte er een nieuwe omdat ik vanaf nu elke week naar de kust pendel om te gaan werken.
 
Ik gebruikte een disney stofje van Veritas en een mint met witte bolletjes (weet ik niet meer waar ik het kocht) ik kocht enkel nog een bijpassend koord bij Bobby Sewing.
 
 
 
Hieronder een tutorial:
  1. Knip 2 rechthoeken van 65cm lang op 52 cm breed.
  2. Strijk de bovenkant 1 cm om.
  3. Stijk nog eens 5 cm om. Geef een milimeter stiksel. 
  4. Geef nu een stiklijn op 2 cm van de bovenrand en op 4 cm van de bovenrand (hier komt later het koord door).
  5. Herhaal stap 2 tot 4 bij de andere rechthoek.
  6. Leg nu beide rechthoeken met de goede kanten op elkaar. Stik rond op 1 cm. Laat de bovenkant open. Laat ook een opening aan de tunnel voor het koord. Werk de randen af.
  7. Keer alles om.
  8. Rijg het koord door de tunnel. Dit doe je door 1 stuk koord langs de 1e zijkant te rijgen en het ander stuk rijg je via de andere kant helemaal rond. Zo kan je straks alles mooi aantrekken. Leg een knoopje in de uiteinden.
  9. Klaar!
 
     
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten