zaterdag 13 februari 2016

Sunny pants

De sunny pants ... welbekend in blogland en ver daarbuiten. Ook ik ben er uiteindelijk voor gevallen.
Toen La maison vicotr zomer 2014 uitkwam, was ik niet direct te vinden voor dit patroon. Ik vond het niet echt stijlvol. Maar zoals bij zoveel dingen kan smaak veranderen. Ik zag overal superleuke sunny pants verschijnen en besloot 1 jaar na datum dan toch om er een te maken.
 
 
Dit ging niet zonder slag of stoot. Ik begon met maatje 38. Resultaat? Veeeeeeeel te groot. Heb alles serieus moeten innemen. Mislukken was geen optie met dure viscose. Gelukkig is het toch nog goed gekomen.
Daarna maakte ik een andere versie in zwarte (goedkope) viscose, maatje 36 (zonder naad). Resultaat? Te klein. Aaarch!!!
Ik ben stof gaan bijhalen en maakte een 3e versie, maat 36 (met naad) die goed zit. Bij de volgende versie tel ik wel 1.5 cm naad in plaats van 1cm.
 
Wat ben ik blij dat ik ook een sunny maakte, de broek zit zonder te overdrijven ZALIG!
Er gaan deze zomer zeker nog versies volgen. Ook ligt het patroon Alexandria peg trousers van named patterns al klaar. Ongeveer dezelfde broek, maar met bovenaan plooitjes.
De zomer mag voor mij snel terug beginnen!
 
Hebben jullie veel sunny's in jullie kleerkast liggen??

1 opmerking:

  1. Ik heb zeker 4 sunny pants, ik vind ze het leukst in tricot maar katoen gaat ook..

    BeantwoordenVerwijderen