zaterdag 6 februari 2016

Myrtle

Vorige zomer naaide ik de Myrtle dress van Colette patterns. Ik draag graag alles wat een watervalhals heeft en toen dit patroon uitkwam moest ik geen minuut twijfelen.
Colette patterns is een Amerikaans patronenmerk met mooie designs. Elk patroon komt met een prachtig boekje, gevuld met duidelijke uitleg en tips om het project te doen slagen.
 
 
Het jurkje is gemaakt van een soepele (ik denk een soort viscose tricot die iets dikker is dan normaal) grijze tricot. Ik maakte maat M, heb aan de zijnaden wel moeten versmallen (maar dit kan komen doordat de stof meer rekt dan katoentricot).
 
Ik had geen moeilijkheden om alles in elkaar te zetten, alles staat superduidelijk uitgelegd. De elastiek had ik nog nooit gedaan, maar ging vlotjes.
Het de watervalhals heeft een beleg (dat evengroot is als het voorpannd) en helemaal mee wordt vastgenaaid. Ik lees altijd eerst de volledige beschrijving door voor ik iets maak en snapte de hele uitleg niet zo goed. Dit werd echter goedgemaakt eens ik aan het stikken was en bij die bepaalde stap aangekomen was. Dit heb ik wel vaker dat het pas duidelijker wordt als je ermee bezig bent.
 
Het is een zalig kleedje om te dragen op warme zomerdagen, het is dan ook al veel uit de kast gekomen.
 

1 opmerking: