zaterdag 9 januari 2016

Lou vest

Voor volwassenen is de Bernadette vest het item to knit in breiland.
Deze vest heb ik al voor mezelf gemaakt, je kan hier het resultaat zien.
 
Onlangs kwam mn achternichtje langs voor het Sinterklaasfeest en toen beloofde ik aan haar mama dat ik zn vestje zou breien voor haar. Ik had al het geschikte patroon in gedachten. In het 2e nummer van het breimagazine van Veritas stond een patroon voor een kinderbernadette te maken, genaamd 'Lou'.
 
Ik bestelde de wol bij Wolplein en gebruikte de Drops Air.
Toen de wol was aangekomen, kon ik starten. Bij het proeflapje liep het al mis. Mijn eigen Bernadette maakte ik met naald 9 en 12 en wilde dit bij deze vest ook gebuiken, aangezien naald 15 misschien grote gaten geeft. Ik had natuurlijk een heel andere maatverhouding. Ik de volgende dag naar de winkel om naalden 15 te gaan kopen. Bij deze naalden klopte het proeflapje wel! En wel zonder grote gaten ;-)
 
Dit vestje wordt met 2 draden gebreidt en het gaat supervlot. Ik maakte na overleg met nicht maat 6 jaar, dit voor een 4.5-jarige. Het in elkaar zetten ging ook niet zo vlot. Als ik de schoudernaden zou bevestigen zoals bij mn eigen Bernadette, had het kind geen plaats voor de      hals :-( Ik ben dan maar naar Veritas geweest en heb ook op een facebook groepje om raad gevraagd. Bij Veritas zeiden ze me dat ik maar moest 'foefelen' als het niet passte, alles een beetje bij elkaar nemen zodat er toch een hals is. Op de facebook groep zei iemand om maar een klein stukje vast te naaien en de rest open te laten vallen. Ik heb deze weg gevolgd. Echter vind ik het klein uitvallen (ik heb zelf nog geen kinderen waardoor ik niets van kindermaten ken). Alle maten zoals in het patroon staan kloppen dus ik hoop dat het zal passen. Volgende week op het (late) nieuwjaarsfeestje zal ik het weten (na veel stress over de maat). Dit is het resultaat:


Duimen jullie mee dat het past?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten