donderdag 26 november 2015

Bernadette

                   Net zoals vele anderen heb ik me ook eens gewaagd aan de Bernadette vest.

 
Deze vest had ik al enkele keren voorbij zien komen op internet en in een breigroepje. Hierdoor kreeg ik de smaak te pakken. Echter wilde ik voor mijn 1e vest niet direct met dure wol aan de slag. Als het resultaat dan niet zo goed zou zijn, was het geen ramp. Voor de wol heb ik een perfect alternatief gevonden. Normaal wordt deze met Katia ingenua gemaakt, maar ik heb de mijne met Drops brushed alpaca silk gemaakt. Ik heb 4 draden tegelijk genomen en heb in totaal 16 bollen nodig gehad. Van de laatste 4 bolletjes is maar een beetje gebruikt. 
 
Het meeste werk kruipt in de afwerking, alle delen mooi aan elkaar zetten. Dit wist ik niet hoe ik hier aan moest beginnen. Regelmatig volg ik breilessen bij Dolce Lana dus dat was snel verholpen. De lessen duren 3u per keer maar daar ben ik niet mee toegekomen. De 1e keer had ik de voorpanden omgewisseld aan het achterpand gezet waardoor de schoudernaden terug los moesten. Dit heb ik thuis gedaan zodat ik nog iets anders kon bijleren. De week erop terug alles in elkaar zetten. Enkel het laatste stuk van de zijnaad heb ik thuis afgewerkt. 
 


Er zijn verschillende patronen verkrijgbaar, ik heb het patroon van De breiboerderij gebruikt. Het is een patroon dat ook haalbaar is voor beginners. Je moet enkel recht en averecht kunnen breien, meerderen en minderen.

Ik heb ongeveer 3 weken aan deze vest gewerkt. Heb niet elke dag kunnen breien en af en toe moest ik ook een klein stukje uithalen.


                                         Hier het resultaat
 
 
Ik ben er zeer trots op :-) 
Het is een leuke vest om te dragen (nu pluist ze nog wel maar dat zou verminderen zei de verkoopster in de winkel) en lekker warm, wat geen overbodoge luxe is voor een koukleum zoals ik.
 
Wat vinden jullie ervan? Krijgen jullie ook de smaak te pakken?





3 opmerkingen: